Over ons

De regio IJsseldelta bestaat uit de Hanzesteden Kampen, Zwolle en Hasselt en de plaatsen Zwartsluis en Genemuiden. Een regio met als onderscheidende elementen de rust en weidsheid van het Nationaal Landschap IJsseldelta en de dynamiek en cultuur in de omliggende steden.

IJsseldelta Marketing vervult in deze regio samen met Tourist Info’s en ambassadeurs de gastheerschapsfunctie ten behoeve van het toeristisch bedrijfsleven, de gemeenten en natuurlijk de consument. Daarnaast onderneemt IJsseldelta Marketing een breed scala aan promotie- en marketingactiviteiten met als doel meer bezoekers naar de regio te trekken en de toeristische bestedingen te vergroten.

Voor pers

Het promoten van de IJsseldelta is een belangrijke taak van IJsseldelta Marketing. Hierbij is de pers onmisbaar. Een goede relatie met de pers staat bij ons dan ook hoog in het vaandel. Wij bieden graag onze kennis en expertise aan voor een artikel of reportage. Hiervoor kunt u contact opnemen met ons via info@ijsseldeltamarketing.nl of 038-46 86 659. Natuurlijk bent u ook van harte welkom om de IJsseldelta met eigen ogen te bekijken. Want een echt goed beeld van ons gebied krijg je pas als je er zelf geweest bent.

Voor ondernemers

IJsseldelta Marketing werkt nadrukkelijk samen met ondernemers bij de uitvoering van haar activiteiten. Een belangrijke partner hierbij is de Gebiedscoöperatie IJsseldelta. We werken actief samen aan productontwikkeling, vermeldingen op de website en belevingskaart, participatie in campagnes en het actief promoten van de regio op beurzen. Wilt u meer informatie over wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op via of 038-46 86 659.

Samen staan we sterker, word deelnemer van IJsseldelta Marketing!

MarketingOost

IJsseldelta Marketing is onderdeel van MarketingOost. MarketingOost streeft naar het verbeteren van het imago en het vergroten van de naamsbekendheid van de merken IJsseldelta, Hanzesteden, Salland, Vechtdal, Weerribben-Wieden, (Regio) Zwolle en Twente. Zij doet dit door middel van regio-en stadsmarketing in de brede zin van het woord. De nadruk ligt op recreatie en toerisme, maar er is steeds meer aandacht voor andere domeinen, zoals wonen, werken, onderwijs en zorg, die samen met toerisme en recreatie de aantrekkelijkheid van stad en regio bepalen.

De (regio)merken worden ondersteund door MarketingOost Kennis & Innovatie, de kennis-en innovatieafdeling ten behoeve van de hele provincie Overijssel. Deze eenheid binnen MarketingOost houdt zich enerzijds bezig met marktonderzoek, monitoring en effectmeting en anderzijds met de doorontwikkeling en toepassing van onlinemarketing. Daarnaast maakt ook MarketingOost Routenetwerken deel uit van MarketingOost. Hier staan coördinatie en onderhoud van bestaande routenetwerken en de ontwikkeling van nieuwe netwerken centraal.